Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
internet --- jeugd --- media --- Age group sociology --- Mass communications --- Television and children --- Mass media and children --- Video games --- Télévision et enfants --- Médias et enfants --- Jeux vidéo --- Psychological aspects. --- Aspect psychologique --- -Television and children --- -Video games --- -#SBIB:013.AANKOOP --- #SBIB:309H402 --- Television games --- Videogames --- Electronic games --- Children and television --- Children --- Children and mass media --- Psychological aspects --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, ... --- Télévision et enfants --- Médias et enfants --- Jeux vidéo --- #SBIB:013.AANKOOP --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Enfant --- Télévision --- Television and children. --- Mass media and children. --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media,
Choose an application
Boek over hoe kinderen bij het spelen allerlei ervaringen opdoen en hoe men dit als ouder of als leerkracht kan stimuleren. Bestaat uit twee theoretische hoofdstukken die handelen over het belang van het verbeeldende spel (waarbij gebruik wordt gemaakt van de resultaten van wetenschappelijk onderzoek) en over de rol van de volwassene in het spel. De rest van het boek is praktijkgericht: het biedt een schat aan ideeën en suggesties; er wordt concreet aangegeven hoe bepaalde spelletjes in gang gezet kunnen worden en wat het kind aan zo'n spel heeft (welke ontwikkelingsgebieden gestimuleerd worden door welke spelen). Men richt zich naar de leeftijdsgroep van 2 à 3 jaar tot ongeveer 8 jaar (kan dus ook in de lagere jaren van de basisschool gebruikt worden). Spelend doen kinderen allerlei ervaringen op die voor hun ontwikkeling erg belangrijk zijn. Eén spelvorm is verbeeldend spel of fantasiespel dat vooral de creatieve en emotionele ontwikkeling van kinderen van drie tot acht jaar stimuleert. inhoudstafel: waarom verbeeldend spel zo belangrijk is voor kinderen: - verbeeldend of fantasiespel - verbeeldend spel en ontwikkeling - spel en realiteit - kan verbeelden geleerd worden de volwassene in het spel: - het aandeel van ouder en leerkracht in het kinderspel - het activeren van een speelse houding - samen met het kind - en nu: aan de slag het hele lichaam doet mee: - vingeroefeningen - fantaseer met je vingers - met de hele hand - tenen en voeten - met je hele lijf leef en speel met al je zintuigen: - ruiken - horen - aanraken, tastzin - proeven - kijken - temperatuur spelend leren over jezelf en anderen: - ontwikkelen van gevoeligheid voor emoties - verander in... / transformaties - volgorde - rollenspel: eigen ervaringen - rollenspel: de buurt - als je alleen bent - samen op avontuur - superhelden versjes, liedjes en verhalen: - versjes en liedjes - verhalen spelen - de poppenkast geef het fantasiespel de ruimte - bergruimte - opruimen - de aanschaf van spelmateriaal - tien soorten spelmateriaal voor binnen - speelmateriaal voor buiten maak gebruik van de televisie - negatieve kanten van de televisie - positieve kanten van de televisie - het bijzondere van de buis - kritisch kijken - welke tv-programma's wel en niet? - reclamespots - de tv in het spel voor speciale dagen en gelegenheden: - wachten, stilzitten - de stad in - de dagelijkse routine - verjaardagsfeesten - ziek in bed
Ontwikkelingspsychologie --- Spelontwikkeling. --- Psychiatry --- fantasie --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of primary education --- Didactiek van de kunst --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Didactiek van het lager onderwijs --- Psychiatrie --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- fantasie (verbeelding) --- Children --- Relationship parent and child --- Game playing --- Book
Choose an application
159.942*1 --- Aggressiveness in children --- Imagination in children --- Television and children --- -Children and television --- Children --- Child psychology --- Aggressiveness (Child psychology) --- Aggressiveness (Psychology) in children --- Conduct disorders in children --- Agressie. Woede. --- Longitudinal studies --- -Agressie. Woede. --- 159.942*1 Agressie. Woede. --- -Aggressiveness (Child psychology) --- Children and television --- Agressie. Woede
Choose an application
Television and children --- Mass media and children --- Video games --- Psychological aspects.
Choose an application
An attempt to cover all aspects of children's make-believe. The authors examine how imaginative play begins and develops and provide examples and evidence on the young child's invocation of imaginary friends, the adolescent's daring games and the adult's private imagery and inner thought.
Play --- Imagination in children. --- Developmental psychology. --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Psychology --- Life cycle, Human --- Child psychology --- Psychological aspects. --- Psychological aspects --- Imagination in children --- Developmental psychology --- Play - Psychological aspects.
Choose an application
Television, video games, and computers are easily accessible to twenty-first-century children, but what impact do they have on creativity and imagination? In this book, two wise and long-admired observers of children's make-believe look at the cognitive and moral potential--and concern--created by electronic media.
Play. --- Imagination in children. --- Television and children. --- Computers and children. --- Children and computers --- Children --- Children and television --- Child psychology --- Recreations --- Recreation --- Amusements --- Games
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|